<div align="center">
<strong>Szervezeti szintű együttműködések fejlesztése</strong><br />
</div>
<p>
<u><strong>
3. célunk:</strong></u><br />
Az intézmény vezetősége és a dolgozók közötti kölcsönösen előnyös együttműködés tudatossá és módszeressé tétele, az elért eredmények fenntarthatóságának biztosítása
</p>
<p>
<strong>Kiemelten fejlesztendő kulcsmutatók:</strong><br />
- a dolgozók rendszeres megkérdezése, igényeik felmérése,<br />
- a dolgozói panaszok, problémajelzések elfogulatlan fogadása, tárgyszerű kezelése,<br />
- átgondolt bevonási stratégia (a dolgozói vélemények, javaslatok, igények és szükségletek körültekintő figyelembe vétele);<br />
- a vezetői intézkedések, válaszlépések méltányossága, igazságossága.
</p>
<p>
<strong>A vezetőség és a dolgozók közti együttműködést támogató minőségbiztosítási eszközök:</strong><br />
- HOP;<br />
- SZMSZ;<br />
- Felhasználói Kézikönyv/ Standardok a belső kommunikációhoz.<br />
</p>
<p>
<strong>A fejlesztés alapját képező mérések:</strong><br />
A 4 kulcsmutatóra vonatkozó igényfelmérés, az elvárások egyeztetése (közösen meghatározott időközönként mind a 7 mutatóra vonatkozó elégedettségmérés, a vezetők és a munkatársak közti együttműködéssel kapcsolatos szükségletekről, igényekről, elvárásokról).
</p>
<p>
<strong>
Elvárt eredmény:</strong><br />
Legyen mérhető a javulás az első mérést követő fejlesztő beavatkozásoknak köszönhetően a dolgozók körében végzett ismételt elégedettségmérés alapján.<br />
<br />
<strong>
Vezetői helyzetkép:</strong><br />
A nevelési és munkatársi értekezleteken minden alkalommal sort kerítünk a dolgozók megkérdezésére, panaszaik, problémáik megbeszélésére, orvoslására. A halasztást nem tűrő problémák megbeszélésére és megoldására a mindennapokban elvileg bármikor van lehetőség. Ezek során hitünk szerint mindig törekszünk arra, hogy válaszlépéseink igazságosak, méltányosak, a résztvevők számára elfogadhatóak legyenek.
</p>
<p>
Ugyanakkor fontosnak tartjuk, hogy ez ne csak törekvés, hanem tervezett és tudatos tevékenység legyen. Az egy csoportban dolgozók együttműködése például zökkenőmentes és harmonikus, ugyanakkor a csoportok közötti kommunikáció és információáramlás fejlesztésre szorul. Az együttműködés megbízhatósága érdekében belső szabályzó eszközöket, módszereket dolgozunk ki, szükség esetén a fontos információk átvételét írásban rögzítjük.<br />
</p>
<p>
<u><strong>
4. célunk:</strong></u><br />
Az óvodapedagógusok kölcsönösen előnyös együttműködésének tudatossá és<br />
módszeressé tétele, az elért eredmények fenntarthatóságának biztosítása<br />
<br />
<strong>
Kiemelten fejlesztendő mutatók:</strong><br />
- A beavatás, tájékoztatás alapossága: részletes tájékoztatás, egymás beavatása különösen a szakmai feladatok, valamint a továbbképzések tapasztalatainak átadása területén.<br />
- Az óvodapedagógusok megkérdezésének, igényeik felmérésének rendszeressége: véleményük, visszajelzéseik kérése és fogadása � különösen a szakmai kérdésekről, illetve a napi óvodai élettel kapcsolatos tevékenységek kapcsán<br />
</p>
<p>
<strong>Az óvodák közti együttműködést támogató minőségbiztosítási eszközök:</strong><br />
- HOP;<br />
- SZMSZ;<br />
- Felhasználói Kézikönyv/ Standardok a belső kommunikációhoz.
</p>
<p>
<strong>
A fejlesztés alapját képező mérések:</strong><br />
2 kulcsmutatóra vonatkozó kölcsönös igényfelmérés, igényegyeztetés, (közösen meghatározott időközönként mind a 7 mutatóra vonatkozó elégedettségmérés).<br />
</p>
<p>
<strong>
Elvárt eredmény:</strong><br />
Legyenek értékelhető tapasztalataink a team-munkáról; alakuljon ki bizonyíthatóan a team-munka szokás- és szabályrendszere az Önfejlesztési alprogramban megfogalmazott célok elérése érdekében, a feladattervek kidolgozása és megvalósítása során.
</p>
<p>
<strong>
Vezetői helyzetkép:</strong><br />
A szervezeti működési rend érdekében a jól bevált munkamegosztás rendszerét továbbra is gyakoroljuk. (A vezetői munkatervben leírtak szerint.) Fontosnak tartjuk a nevelési munka színvonalának emelése érdekében, hogy a továbbképzéseken szerzett elméleti és gyakorlati tapasztalatokat mindenkor közkinccsé tegyük. A napi munka során megfogalmazódó kérdésekre közösen keressük meg a válaszokat és a megfelelő megoldásmódokat.
</p>
<p>
<strong>
5. célunk:</strong><br />
Az óvodapedagógusok és a nem pedagógus dolgozók kölcsönösen előnyös<br />
együttműködésének tudatossá és módszeressé tétele, az elért eredmények<br />
fenntarthatóságának biztosítása.<br />
<br />
<strong>
Kiemelten fejlesztendő mutató:</strong><br />
- az elvárások egyértelmű megfogalmazása.<br />
</p>
<p>
<strong>Az óvodai dolgozók közti együttműködést támogató minőségbiztosítási eszközök:</strong><br />
- SZMSZ;<br />
- Felhasználói Kézikönyv/ Standardok a belső kommunikációhoz<br />
</p>
<p>
<strong>A fejlesztés alapját képező mérések:</strong><br />
Kölcsönös igényfelmérés, igény-egyeztetés az egymással szembeni elvárások egyértelműségéről. (Közösen meghatározott időközönként mind a 7 mutatóra kiterjedő elégedettségmérés.)<br />
</p>
<p>
<strong>
Elvárt eredmény:</strong><br />
Csökkenjen a kommunikációs zavarból (félreértésből) fakadó hibás feladatvégzés és konfliktus. A nem pedagógus dolgozók elégedettsége észrevehetően és bizonyíthatóan nőjön a feléjük irányuló óvónői elvárások egyértelműségével kapcsolatban.<br />
</p>
<p>
<strong>
Vezetői helyzetkép:</strong><br />
Napi munkánk zökkenőmentessége érdekében egyértelműen megfogalmaztuk a munkatársakkal szembeni elvárásokat (SZMSZ, munkaköri leírások; szokás-szabályrendszer; csoportnaplók). Ez a gyakorlatban jól működik, ennek megtartására törekszünk. Azt szeretnénk, ha a napi gyakorlati tevékenységünk során minden munkatársunk tudatosan figyelembe venné, hogy az egymással szembeni elvárások egyértelmű megfogalmazása javítja a közös munka hatékonyságát és eredményességét. Fontosnak tartjuk, hogy minden kollégánk törekedjen elvárásainak egyértelmű megfogalmazására, az egyértelműség és érthetőség visszajelzésének kérésére, mivel így jobb légkörben, félreértések nélkül, hathatósan tudunk dolgozni.
</p>
<p>
<u><strong>
6. célunk: </strong></u><br />
A személyes együttműködési kultúra tudatos és módszeres fejlesztése, az elért<br />
eredmények fenntarthatóságának biztosítása az egyes munkatársak szintjén
</p>
<p>
<strong>
Kiemelten fejlesztendő kulcsmutatók:</strong><br />
- a munkatársaink rendszeres megkérdezése, velünk szemben illetve a munkánkkal szemben támasztott igényeinek felmérése;<br />
- egymás tájékoztatása, az információáramlás javítása;<br />
- az elvárások egyértelmű megfogalmazása.
</p>
<p>
<strong>
A személyes együttműködési kultúra fejlődését támogató minőségbiztosítási eszközök:</strong><br />
- Felhasználói Kézikönyv/ A személyes együttműködési készségeket támogató minőségbiztosítási eszközök;<br />
</p>
<p>
<strong>Fejlesztés alapját képező mérés:</strong><br />
Dolgozói önértékelés a munkatársakkal való személyes együttműködésünkről a 7 kulcsmutató alapján.
</p>
<p>
<strong>Elvárt eredmény:</strong>
</p>
<p>
Váljék szokásunkká az személyre szabott visszajelzések kérése munkatársaktól és a vezetőktől egyaránt. A három kiemelt kulcsmutatóra vonatkozó önértékelésünk a korábbihoz viszonyítva álljon közelebb a munkatársainktól és/vagy vezetőinktől kapott visszajelzésekhez. Egyénenként értékelhetően javuljon személyes információkezelési és a kommunikációs kultúránk.
</p>
<p>
<strong>
Vezetői helyzetkép:</strong><br />
A szervezet legfőbb tartaléka az egyes munkatársak együttműködésében rejlik: az együttműködés, a team-munka - a legfontosabb belső erőforrásunk, hiszen amit külön-külön nem tudunk elvégezni, azt együttesen biztosan! A személyes együttműködési kultúra továbbfejlesztése érdekében kialakítjuk a dolgozói önértékelés eljárását az együttműködés hét kulcsmutatójának figyelembe vételével.
</p>